הנעשה והנשמע בת”ת- מרחשון תשע”ז

טיול כיתה ה'-ו' – הרב מרדכי, מחנך ה' קטנה

טיילנו בהרודיון. היה קסום ללכת במקום שהיה מרכז עצבים בינלאומיים ושלטון עריץ של המלך הורדוס, לדמיין את השיח שהתרחש בין העמודים העתיקים ולתאר את הדר המבנה בבניינו. היום נראים הקירות והיסודות בין הרי חפירות ופועלים חרוצים. התלמידים קיבלו משימה לתאר את המקום ולזהות אתר ספציפי במתחם. הם הסתובבו עם המפות וכולם הסתדרו בקבוצות וחזרו עם תוצאות. היתה שם אנרגיה קדומה לראות את הבליסטראות (אבנים שהיו מושלכות על ידי מקלע לעבר האויבים), ולדמיין את אותם חיילים מעמיסים אותם לקלע. אולי אחת מאלה שראינו חוותה גם מלחמה, ואולי עמדה רק במחסן בהמתנה. משם המשכנו רגלית לחוות שלמה בשדה בר.

טיול כיתות ג'-ד' בנות – המורה צהלה, מחנכת ד'

לפני הרוחות והקור זכינו לטיול מפנק בעמק האלה. במסלול הרגלי חצינו יערות והגענו למערת הקולומבריום, ומכיוון שעוד היה חם והזענו – נהנינו מהאוויר הקריר במערה. שמענו על ההיסטוריה של המקום, ומשם המשכנו למערת זחילה חשוכה ומרגשת. הבנות יצאו נרגשות ומלאות רשמים…

טיול כיתות א'-ב' בנות – המורה ברוריה, מחנכת א'

“לטיול יצאנו…” כיתה א’ ו-ב’ בנות יצאו לטיול רגלי לאורך נחל הפירים הסמוך ליישוב אפרת. לתחילת המסלול הגענו באוטובוס, שזו הייתה חוויה בפני עצמה: מי תשב ליד מי ובאיזה ספסל? אח”כ התנהלו שיחות על הממתקים… הטיול היה מייגע, אך ההנאה של הצעידה ביחד הייתה מהנה ומאתגרת. המדריך טוביה שעשע אותנו והעשיר אותנו בידע על צמחי בריאות כמו זעתר, מרווה ואזוב. ראינו עצי תאנה בשלכת ושקדיות ואכלנו ענבים וצימוקים ישר מהגפנים. הכרנו את פרי העפץ, שנראה כמו בטטה קטנה ובתוכו מלא תולעים. הבנות מאוד התלהבו.

פעילות יום ז' חשוון לכל הת"ת – טלי בן הרא"ש, המורה למדעים

התלמידים קיבלו הדגמה מתלמידי כיתה ג’ של קבוצת העשרה במדעים של ניסוי “יצירת ענן בתוך בקבוק”. הם הציגו את היווצרות העיבוי ואת האדים סביב גרגרי התעבות שבבקבוק שנוצרו מעשן של שיפוד בוער. כל כיתה למדה מדפי עבודה על הלכות שאילת הגשמים ועל ברכות מגוונות שיש לומר על מופעי גשמים ייחודים, וחיברה תפילה אישית לגשמים. הכיתות הצעירות שמעו סיפור ונהנו מיצירה, והכיתות הבוגרות התמקדו בלימוד משנה מסכת תענית העוסקת בגשמים.

מפגש אימהות ובנות, י' במר-חשוון – המורה צהלה, אחראית התחום החברתי באגף הבנות

לאחר שבוע של למידה מגוונת ובונה קיימנו בוקר חגיגי ומרומם במיוחד באגף הבנות לכבודה של אמא רחל. במפגש אימהות ובנות פעלנו לאור דמותה הענקית של רחל אמנו דרך סיפור קבוצתי, יצירה מיוחדת ובכינוס משותף ונוגע ללב. כל משפחה קיבלה למזכרת משחק בנושא, ו”תפילת הדרך” שהבת עיצבה מראש. סיימנו בברכת האימהות שנזכה ללכת ולדבוק בדרכן הקדושה של אימהות האומה, אמן!

תכנית "יישוב הדעת" באגף הבנים – לאה קליין, סגנית מנהל

בימים האחרונים לקחנו כולנו – מורים ותלמידים – אחריות על עצמנו ועל הסובב אותנו. הקפדנו בצורה יתירה על סדר וארגון, במהלך כל היום ובפרט בזמן הארוחות, ודאגנו לנקות אחרינו במיוחד בסוף יום. טיפחנו מרחבים שונים בת”ת, וזרקנו הרבה רהיטים שבורים, ברזלים וקרשים שהסתובבו במרחב. ארגנו מרחבים שונים בת”ת: חדר הספרייה לדוגמא הפך לחדר כינוסים, עבר צביעה מחודשת (ע”י הצוות) והספרים חולקו לשלושה אזורים – כיתות א’-ב’ בנים, כיתות הבוגרים וספרייה לאגף הבנות. ארגנו חדר מלאכה מחודש וחדר מדעים, והכל בעשר אצבעותינו. למדנו על לקיחת יוזמה ואחריות, ואין סוף לתיאור היוזמות המקסימות שילדים הציעו וביצעו. בכינוס מסכם היה משמח לשמוע כמה יוזמות יפות התרחשו בשבועיים אלה, ועד כמה הילדים שמחים ביכולת עשיית הטוב שלהם. בסיום השבועיים התפנקנו בשולחן פינג פונג ושולחן כדורגל חדשים, שיביאו בעז”ה גם הם לתוספת יישוב הדעת, להרחבה, לתחושה של בית וללמידה מתוך שמחה.

בהזדמנות זו נאמר תודה לאריאל ניסן מהמועצה על הקצאת מכולה לפינוי הפסולת. המכולה חזרה מלאה עם בטן נפוחה!